Isnin, 3 Februari 2014

JAGA HUBUNGAN DENGAN ALLAH, ALLAH AKAN JAGA HUBUNGAN KITA SESAMA INSAN.

Sahabat yang di muliakan Allah.
Sama- samalah kita cuba untuk sentiasa perbaiki hubungan dan keyaqinan kita terhadap Allah Swt. Kalau hubungan kita dengan Allah tidak bagus, secara tidak langsung hubungan kita dengan suami dan anak- anak juga tidak akan bagus.

Ade saja yang tidak kena, ada saja yang membuatkan kita mudah bergaduh dan tidak bersefahaman. Suami jadi sibuk, mudah marah- marah dan anak- anak pun jadi tidak mendengar kata. Apa saja yang berlaku semuanya membebankan kita dan menyakitkan hati kita.

Tapi apabila kita selalu perbaiki hubungan kita dengan Allah. Allah akan mudahkan semuanya, secara tidak langsung suami dan anak- anak jadi baik dan mudah mendengar kata. Suami pula lebih perihatin terhadap kita. Apa saja yang berlaku disekeliling kita dan keluarga kita sangat menyejukkan hati kita.

Jadi sebenarnya, apa yang berlaku disekeliling kita memang berkait rapat dengan hubungan kita dgn Allah.

Kesimpulannya, usah kita menyalahkan orang lain sama ada suami kita atau anak- anak kita atau sesiapa saja. Sebab yang berlaku itu cerminan kepada diri kita sendiri.

Mari sama- sama kita muhasabah diri, buang sifat tinggi diri dalam diri kita yang selama ini bertakhta di dalam jiwa kita sehingga kita asyik menyalahkan orang lain membuatkan kita buta untuk melihat kesalahan diri kita sendiri.

Agar sifat tawadhuk yang terpuji itu dapat menghiasi diri kita. Mohon maghfirah selalu kepada Allah Swt agar kita sentiasa dinaungi oleh rahmatNya yang sangat mendamaikan jiwa.
Astaghfirullah...

Wallahualam. 




NuurMuslimatusySyaheedah.
1 Nov 2013.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

JOm Baca Lagi! (^__^)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Catatan Popular