Selasa, 25 September 2012

ORANG YANG 'HIDUP' DI SISI ALLAH.




Suka dengar lagu/muzik? saya tahu rata-rata dikalangan kita sangat gemar dengar alunan irama dan lagu, tak kiralah irama sentimental, rock dan sebagainya. Saya sendiri adalah penggemar lagu-lagu berirama sentimental. :(


Walaupun lagu-lagu itu bersifat 'ketuhanan, keinsafan' ( seperti nasyid-nasyid yang mencampur adukkan irama muziknya yang tidak mengikut syariah.) ..tapi ia cukup mematikan hati kita. Peringatan dari lagu itu ada, tapi 'hakikat' nya tidak ada, kita tetap 'mati' di sisi Allah.

Astaghfirullah.:'(

Hati kita sebenarnya mengalami kesakitan yang amat apabila kita mendengar lagu-lagu tadi. Hati kita mula rosak tanpa kita sedar. Maka tertutuplah 'mata hati' .

Orang yang hidup di sisi Allah adalah orang yang selalu berzikir kepadaNya. Banyak zikir-zikir munajat yang boleh kita jadikan amalan, pagi petang,siang malam. Allah akan buka mata hati kita dengan perbanyakkan zikir.

Kalimah zikir sangat ringan untuk kita lafazkan tapi sangat susah untuk orang awam seperti kita amalkan.Perjalanan kita di dunia sudah jauh kita tinggalkan,sangat dikesali apabila setiap langkah langkah kita yang lalu tersangat kurang kita mengingatiNya.Allah masih beri kita peluang untuk perbaiki diri kita,Allah masih izinkan kita melangkah di bumiNya ini,semoga langkah-langkah kita sekarang ini semakin mendekat kita dengan Cinta AgungNya.

Allahummaghfirlii.. :'( .Semoga hati kita dapat kita bersihkan dengan perbanyakkan zikir kepada Allah.Semoga kita menjadi hambaNya yang 'hidup' di sisiNya.

Allahurabbunaa............ ampunkan kami,sebab kami selalu alpa dengan kehidupan ini sehingga kami terlupa bahawa kami akan mati dan kembali padaMu jua.
Laa ilaaha Illallah. (-__-)

Wallhu'alam.




NuurMuslimatusySyahidah...25/9/2012

JOm Baca Lagi! (^__^)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Catatan Popular