Selasa, 28 Mei 2013

AWET CINTA



Bagaimana caranya ye kita nak 'Awet Cinta' ?
Ada orang kata, lagi lama usia perkahwinan lagi berkurangnya rasa cinta dan sayang antara suami isteri. Sampai satu tahap ada dikalangan kita ini takut hendak mendirikan 'Mahligai Cinta'.

Apakah ini yang sedang kita fikirkan? HUrmmmm...Tanpa kita sengaja kita sudah bersangka buruk pada pasangan kita, juga pada Allah SWT sendiri. Kalau itu yang kita sangkakan, maka itulah yang akan terjadi. Bukankah Allah SWT sudah utuskan seorang Rasul (SAW) sebagai contoh teladan yang terbaik untuk kita mengharungi kehidupan kita sebagai suami isteri.

Kita semua pasti mahu rumahtangga kita menjadi 'syurga sebelum syurga'. Sebenarnya semakin lama usia perkahwinan kita semakin bertambahlah hari demi hari rasa cinta dan sayang kita terhadap pasangan kita. Suami dan isteri semakin pandai menghargai antara satu sama lain.

''Awet Cinta'' ada dalam amalan sunnah Nabi SAW. Sama-sama kita hidupkan amalan sunnah dalam ikatan cinta kita terhadap pasangan kita. Jadi, apabila berlaku pergolakan di antara suami dan isteri, kita cek balik, adakah amalan sunnah dalam hubungan cinta kita itu?

Subhaaanallah...............Memang benar dalam sunnah ada kejayaan! Dalam sunnah itu ada mahabbah dan mawaddah.

Janji Allah itu benar! Haqqul Yaqeen.

Wallahu'alam.

NuurMuslimatusySyaheedah (21/5/2013)

JOm Baca Lagi! (^__^)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Catatan Popular