Khamis, 20 September 2012

SELAMI JIWA ANAK KECILMU

Di depan aku,di kiri aku,di kanan aku,di belakang aku,...semua ada 'bibik',kedengaran anak -anak kecil bermain-main dengan bibik-bibik mereka,sambil bibik tadi suapkan makanan kepada anak-anak itu sambil kedengaran bahasa-bahasa indon ,alhamdulillah,baik-baik aja keadaan mereka.Sememangnya boleh kata di kejiranan aku ni,aku seorang je yang bukan 'bibik',heheheh. :P

Walaupun ibu-ibu mereka dah biasa ti
nggalkan mereka,tapi aku kesian tengok anak-anak kecil itu,yang masih memerlukan ibunya sendiri,bukan orang lain.Sememangnya hak anak-anak itu untk bersama-sama ibu mereka.Alangkah bagusnya kalau yang menyuap makanan itu adalah ibunya sendiri.Kalaulah kalian boleh dengar rintihan anak-anak itu,kalaulah kalian tahu apa yang Allah mahu kalian buat,.......hurmmmmmmmmmmm.

BEst je tinggalkan anak-anak kecil tu kat orang kan,kita tak tau 'baby' tu punya laa seksa perasaan dia tapi kita sanggup je sebab kerja lain lebih penting,tapi Allah kata jaga anak susukan anak tu lebih penting.Hah..mana satu lebih utama?Duit atau redha Allah?

Pandanglah dengan mata hati wajah anak2 kita,pasti kita tak kan sanggup.




NuurMuslimatusySyahidah 19/6/2012

JOm Baca Lagi! (^__^)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Catatan Popular