Selasa, 15 Mei 2012

AKU SUKA MELUKIS

   Assalaamualaiykum pembuka bicara,lama juga ni tak datang sini,jenguk pun tak,cian blog aku yang tak laku ni,heheheheh :P.Hari ni minda teringat cerita tentang lukisan.Aku memang suka melukis sejak kecil lagi dan dinding rumah sewaan Parent aku laa jadi mangsanya,alaa kakak aku pun sama dia pun conteng gak,siap conteng rumah tandas lagi,hehehehe.Sorry ye tuan rumah,huhuhu.Di sebabkan arwah atukku(tapi aku tak sempat kenal) orang seni pandai ukir-ukir,mak aku pun terer laa jugak,cuma aku ni  je tak terer mana,jujur aku cakap tangan masih 'keras' tak selembut mak,hurmmm.Kebanyakan adik-beradikku boleh dan pandai melukis.

  Dulu- dulu aku  memang  sangat gemar melukis,yang paling aku suka lukis,gambar orang/potret.Kecik-kecik dulu aku selalu lukis gambar wanita seksi,(heheh secara peribadinya aku suka tgk perempuan seksi,sebab aku pun suka seksi-seksi ni,tapi pandai-pandailah ye jgn plak nak seksi depan org yg tak sepatutnya).

   Sambung lagi citer.Dah boring lukis pasangan cute tadi ''furdah ♥ serban''....aku lukis laa pulak budak-budak kecik pakai jubah/kurtah,serban/kopiah.Itu je laa kerja aku kalau aku boring-boring.Tangan aku takkan duk diam,mesti aku lukis sesuatu,sesiape pernah kawan ngan aku,tau laa aku camner.Aku memang sangat teruja lukis gambar budak lelaki,dalam lukisanku tu kalau budak-budak tu main bola pun,aku letak serban,heheheh (^_~).Masa tu memang aku sangat teruja lukis gambar budak lelaki.Mak aku selalu tengok aku lukis sebab sambil-sambil jaga kedai mak kalau takde pelanggan melukis laa kerja aku.

   Sekarang Mak senyum dan ingat balik tentang lukisan aku dulu-dulu.Hihihihihi Mak tengok anak-anak aku sekarang,dia senyum ,''hurmmm sama macam yang kau lukis dulu,''Alhamdulillah apa yang aku lukis itulah angan-angan,dan sebahagiannya memang jadi kenyataan.(^___^) sebahagian lagi,semuanya bergantung pada diri aku sendiri...ermmm 4 orang anak lelaki Allah amanah kan untuk aku dan suami ,doakan aku boleh buat yang terbaik yang Allah SWT n Rasulullah SAW suka!..insyaAllah.



  Errrr citer aku tak habis lagi laaa,sekarang aku dah tak melukis dah,sebab suami aku tak galakkan aku lukis gambar manusia,walaupun kartun,kalau pemandangan takpe laa kan.Ermmm sesetengah orang memang tak boleh terima ini,tapi jalan Taqwanya memang tak boleh lukis lah,huhuhu...(^_^) Apepun kalau boleh lukis pun ,aku memang takde masa nak melukis,sibuk sekarang ni,macam-macam  kerja nak kena selesaikan,housewife katakan!

  Anyway kalau ada kesempatan dan peluang belajar melukis aku memang nak belajar tapi apabila fikir-fikir balik baik aku guna masa tu untuk sesuatu yang lebih bermakna,balajar agama ke,keluar jalan Allah ke,insyaAllah.Ok sehingga ketemu lagi,kalau ada masa aku akan update lagi.Dadaaaaaaaa.Salaamm


NuurMuslimatusySyahidah 2012

JOm Baca Lagi! (^__^)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Catatan Popular