Ahad, 23 September 2012

ALLAH AR RAZZAAQ.

     Sesungguhnya Allah Ar Razzaaq juga Al Ghaniyy,Maha Kaya Allah,dikurniakan rezqi kepada sesiapa sahaja yang Dia kehendaki,ada yang melimpah ada yang kurang tapi setiap yang bernyawa Allah telah janjikan rezqi untuknya.

     Kalau kita orang yang Allah kurniakan rezqi yang sedikit (pada pandangan mata kepala kita)jangan kita mengeluh sebab kita tidak tahu apa yang Allah 'simpan' untuk kita,inilah peluang untuk kita belajar redha dengan apa yang Allah kurniakan pada kita.

    Rezqi Allah sangat Luas bukan sahaja yang kita nampak pada pandangan mata kasar kita ini bahkan lebih dari itu.Allah nak uji kita sejauh mana yaqin kita pada Dia,sejauhmana kita yaqin akan janji-janjinya.

    Kalau diuji Allah dengan masaalah kewangan atau sebagainya,itu tanda Allah sayang kita,Allah nak dengar kita mengadu dan minta pada Dia lagi dan lagi,Allah suka kalau kita datang pada Dia dan serah diri padaNya.

Jangan bersedih sebab ada 'sesuatu' yang Allah nak bagi pada kita...:')

Tuhan,ampunkanlah kami,andai kami banyak mengeluh,ampunkan kami andai kami tak dapat redha dengan apa yang Kau kurniakan.Astaghfirullah...
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


       Sesungguhnya Allah Ar Razzaaq juga Al Ghaniyy,Maha Kaya Allah,dikurniakan rezqi kepada sesiapa sahaja yang Dia kehendaki,ada yang melimpah ada yang kurang tapi setiap yang bernyawa Allah telah janjikan rezqi untuknya.

     Kalau kita orang yang Allah kurniakan rezqi yang banyak (pada pandangan mata kepala kita) ,jangan pula kita sangka itu semua bahagian kita,milik kita.Bahkan rezqi yang banyak adalah

 amanah dari Allah untuk kita salurkan di jalan yang benar,di jalan yang Allah redhai.

    Maka seharusnya dengan rezqi itu kita membantu saudara kita yang kekurangan,infakkan ke jalan Allah dan untuk keperluan kita sendiri juga.Kalau ada sifat tamak dalam hati kita moga Allah ampunkan kita dan minta Allah buangkan sifat buruk ini dalam hati kita.

     Ingatlahlah wahai diri yang masih banyak tersembunyi penyakit hati,ingatlah rezqi yang Allah kurniakan ini bukan milikan sepenuhnya.Ini juga dalah satu ujian hidup dari Allah,Allah nak tengok sejauh mana rasa syukur kita padaNya,sejauh mana yaqin kita akan janjj-janjiNya.

Allahu Akbar!

:') Hati kita terasa sesak,sesak dengan sifat tamak...astaghfirullah..Moga kita dapat bersihkan hati ini yang penuh dengan sifat mazmumah ini.Moga sifat-sifat mahmudah hadir dan menghiasi hati sanubari kita,agar kita sentiasa dekat dengan Tuhan yang Maha Pengasih.

NuuurMuslimatsySyahidah 24/9/2012

JOm Baca Lagi! (^__^)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Catatan Popular