Rabu, 8 Jun 2011

KEAJAIBAN CINTA !!


Setelah bertahun lamanya ,aku masih ingat lagi keajaiban kisah Jodoh ku dengannya,
itulah permulaan cinta ini,
dan dialah sidia yang setiap saat ku nanti,
Allah telah memilihnya untukku,
Gembira di hatiku Allah sahaja yang tahu,
betapa sucinya cinta ini...

Kehadirannya di bumi bertuah itu,
sungguh  tidak aku sedari,
Dia sudah pun datang untuk memetikku,
tanpaku tahu siapa dirinya,
ku abaikan permintaannya,
sedangkan dia menanti dan terus menanti,
sampai dirinya benar-benar kecewa,
kerna tiada jawapan dariku,
dengan mudah aku membiarkan lamarannya,
tapi dia setia menanti walau sudah banyak calon isteri buatnya,
dia setia menanti aku di bumi bertuah itu,
sungguh aku tidak sedar semua itu,

keghairahanku untuk teruskan cita-citaku hilang,
apabila aku sering ditimpa masalah kesihatan,
lalu aku cuba merencana sesuatu yang lebih baik untukku,
ku dengar nasihat dari sahabatku agar aku mula membina masjid,
aku ketawa..''ah mana mungkin usia semuda ini''...
entahlah..akhirnya aku akur dengan ketentuan Allah.
lalu aku terima cadangan sahabatku untuk menghubungi kenalannya,

Subhaanallah,
Sungguh tak kusangka...kenalan sahabatku itu..adalah dirinya,
yang pernah datang untuk memetikku,
masyaAllah!!..memang dikau tercipta untukku,
apabila semua itu jelas,
aku akui..dialah pilihan Allah untukku,
dan kuterima lamarannya kali ini,
maka terciptalah Cinta suci ini,
Semoga Allah merahmati kami hingga ke syurga,

dia yang terindah pernah kumiliki,
dia yang tak mungkin lenyap dalam ingatanku,
dia yang amat aku sayang,
kerana dialah  yang ku nanti selama ini,
dalam doaku...

Cinta ini sememangnya untuknya,
hanya untuknya,
ku tak ingin lagi beri cinta ini pada sesiapa,
hanya kerna dia terlalu indah,
dan Allah perintah aku mencintainya,
cintaku ini..adalah miliknya ,

inilah kisah cinta aku,
yang tercipta dengan keajaiban yang Allah ciptakan,
kerna aku miliknya dan dia milikku,
Allah memilihnya untukku dan memilihku untuknya,
Walaupun sebelumnya aku dan dia saling tidak kenal,
sememangnya pilihan Allah yang terbaik.....
Sayang selalu padanya...

3 ulasan:

JOm Baca Lagi! (^__^)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...


Catatan Popular