Rabu, 8 Mei 2013

SEMPURNAKAN HIJABMU

Ke arah kesempurnaan hijab.

  Tutuplah aurat saudariku. Iyaaa, kamu cantik, memang kamu cantik sebab itulah kamu mesti 'tutup' kecantikanmu, kalau kamu tidak tutup bermakna kamu sudah memberi/membuka 'laluan mudah' pada syaitan laknatullah untuk merosakkan masyarakat seluruhnya.

  Apatah dirimu sendiri, 'kejahatan dan ketidakjujuran' akan mudah datang padamu. Jadi andai Allah 'ketuk' kamu sedikit dengan ujian-ujianNya, usah kau tangisi dan usah kau tanya 'apa dosamu? ''

  Kamu mesti faham satu perkara, kalau kamu rasa kamu cantik dan ingin tunjuk pada semua orang, lalu kamu membuka auratmu, kamu harus tahu, satu- persatu 'kecantikanmu' hilang tanpa kamu sedar. Perintah Hijab dari Allah itu adalah kebaikan untuk kamu, salah satu hikmahNya, Allah nak tambah lagi kecantikan kamu, bukan saja pada zahir bahkan ruhmu juga.

 Kerana, sebagai wanita Islam sepatutnya kita memiliki rasa malu yang tinggi dan faham batasan-batasan aurat kita yang tidak boleh diperlihatkan kepada sebarangan orang.

 Wajah kita juga sudah pasti adalah salah satu darinya. Kerana dari wajahlah yang mula-mula memberikan godaan kepada lawan jenis kita (lelaki). Wajah yang menarik akan mudah menggoda kaum lelaki.

  Thabrani meriwayatkan bahawa Allah telah memerintah kepada kaum mukminaat jika mereka hendak keluar dari rumah kerana sesuatu hajat, maka hendaklah mereka menutup jilbab/furdah ke wajah mereka dari atas dan menampakkan sebelah matanya.

 
bnu Jarir meriwayatkan; Aku bertanya kepada Ubaiydah ibnu Haris tentang firman Allah ; "Hendaklah mereka mengulurkan jilbabnya,"(an-Nuur ; 31), ia menjawab sambil memperagakan dengan pakaiannya. Ia menutup kepala dan wajahnya dan 
menampakkan sebelah mata.

(^___^)... Jom ttup aurat, bila dah tutup bertambah cantik, cantik di mata orang mukmin dan cantik di mata Allah. 

Jangan sampai 'pengurus jenazah' tolong tutup aurat kita. 


Wallahu'alam.

( NuurMuslimatusSyaheedah 8/5/2013 )

JOm Baca Lagi! (^__^)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Catatan Popular