Isnin, 3 Februari 2014

HIKMAH LICINKAN MAKANAN DALAM TALAM BERJEMAAH.

My sweets Abdullah 

Makan berjemaah banyak keberkatan dan makanan yang tersisa dalam talam itu juga punya banyak keberkatan.

Tapi tak semua dikalangan kita ini yang sanggup licinkan sisa makanan dalam talam tu kan.

Sebenarnya siapa yang boleh makan makanan yang tersisa dalam talam tu, InsyaAllah akan dapat sifat- sifat mahmudah juga syifaa' untuk ruhani dan jasmaninya.

Andai dibuka hijab yang ghaib itu, berebut rebutlah semua. Subhaanallah. 

Saya ingin kongsikan pengalaman saya mengenai syifaa' yang ada pada makanan yang tersisa di dalam talam yang di makan secara berjemaah.

Anak ke 2 saya, Abdullah Quhaafah yang mana kesihatannya tidak berapa baik sejak kecil berikutan kelahirannya yang tidak cukup bulan.

Saya selalu memujuk anak saya ini, habiskan makanan yang tersisa dalam talam sampai licin sambil beritahu akan hikmah- hikmahnya.

Alhamdulillah dia buat bersungguh- sungguh sampai licin talam. Setiap kali makan berjemaah dalam talam, dialah anak yang sanggup licinkan talam yang masih tersisa makanan.

Keajaiban yang berlaku pada nya ialah, kesihatannya semakin hari semakin baik dan antibodinya makin kuat.
Dia lebih ceria dari dulu.

Saya dapat rasakan salah satu syifaa' nya adalah amalan licinkan talam itu.

Juga sifat- sifat yang ada padanya, jujur saya cakap, saya pun tak sebaik dia.

Maaf, bukan niat nak memuji anak sendiri tapi cukuplah sekadar berkongsi mengenai syifaa' yang terkandung di dalamnya.

Siapa pernah duduk bersama Abdullah pasti 'tahu' siapa dia.

Semoga Allah sentiasa merahmatimu sayang.

Dalam sunnah pasti ada kejayaan. Sama-sama kita amalkan sunnah yang sangat mudah ini.

Wallahu' alam.

NuurMuslimatusySyaheedah

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

JOm Baca Lagi! (^__^)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...


Catatan Popular