Khamis, 20 Oktober 2011

DILIMPAHI HUJAN CINTA!


  CINTA itu kan sangat indah untuk dinikmati.Seringkali aku terbaca,terdengar...''cinta itu menyakitkan''..,Sehingga kini aku tak percaya bahawa cinta itu menyakitkan.Kenapa kita asyik menyalahkan CINTA,padahal CINTA sangat membahagiakan hati nurani.Yang menyakitkan itu adalah diri kita sendiri,kerana tidak pandai menghargai CINTA.Jadi jangan salahkan CINTA,tanamkan dalam hati bahawa CINTA itu sangat indah dan membahagiakan,barulah kita dapat menikmati indahnya CINTA,kerna seringkali yang terjadi dalam kehidupan kita mengikut apa yang kita sangkakan.Oh ye,kita tidak akan dapat menikmati keindahan CINTA seandainya  CINTA kita itu tidak ada redha daripada Allah SWT.Jadi jangan fikir bercinta sebelum nikah itu akan membahagiakan,bahkan ia mengundang kecelakaan kerana Allah sangat marah!
  Sejujurnya,aku tidak pandai membicarakan tentang CINTA.Huhh!..saja je aku mengada nak buat ayat-ayat cinta..hehehhe..sebenarnya aku mahu dedikasikan ayat-ayat CINTA ini untuk seseorang yang sangat aku cintai,kala itu aku sangat rindukan dia,untuk mengubat rindu yang sedang mekar di hati ini,maka tercoretlah ayat-ayat ini.Moga ia jadi penyejuk hati yang sedang membacanya.


Sayang,
Ku tahu kau mahu ada di hatiku,
Sememangnya ia sudah wujud di hati sebelum Allah temukan kita,
Pandanglah aku dengan penuh cinta,
Semestinya aku memandangmu dengan penuh cinta jua,
Pastinya Allah terus melimpahkan hujan RahmatNya buat kita,
kerna kita saling berkasih sayang,
dan cinta ini bisa mengecewakan syaitan yang tidak pernah senang dengan cinta kita,
Sayang,
Ku tahu kau mahu ada di hatiku,
Telahku bingkaikan namamu yang terukir indah di hatiku,
Agar namamu tetap menjadi tatapan hatiku buat selamanya,
Namamu terbingkai dengan bunga-bunga rindu,
yang sentiasa mekar mewangi,
Sayang!
Akulah bidadarimu yang dilimpahi hujan cintamu,
lalu membasahiku dengan kerinduan yang tak bertepi.

(NuurMuslimatusySyahidah 2011)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

JOm Baca Lagi! (^__^)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...


Catatan Popular