Rabu, 7 Mac 2012

AKU TAK BERDAYA TUHAN!

  

Meneruskan kehidupan ini,

adakalanya aku tidak mampu,cuma ku pohon padaMu Tuhan,
berilah aku keimanan yang teguh,
kerana iman adalah segala-galanya.
Apa yang amat berharga,
adalah taufiq dariMu dan tinggi nilainya hidayah dariMU.


Aku terlalu rindu ya Allah,

untuk menjadi perinduMu,
Sungguh sukar ujianMu ini,
lebih sukar dari ujianMu untukku suatu ketika dulu,
Aku tidak mahu terus terulit dengan kesenangan dunia ini.


Jangan biarkan aku Tuhan,

jangan tinggalkan aku,
Bawalah aku mengenal CintaMu,
agar tenang jiwaku ini,
yang selalu lalai dan alpa dari mengingatiMu.


Apa yang kurasakan,

aku semakin menjauh dariMu,
Kurniakan hambaMu ini taufiq dan hidayah serta keimanan yang teguh padaMu,
Tuhan......Ampuni dosa-dosaku,
Allah cinta teragung.










(Nuur Muslimatusy Syahidah,26/05/2005,Sentul,Kuala Lumpur)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

JOm Baca Lagi! (^__^)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...


Catatan Popular