Isnin, 3 Februari 2014

OHH WANITA! TETAPLAH BERADA DI RUMAH.

Sahabatku yang di kasihi,

Kita ini wanita yang Memang Allah ciptakan dengan kecantikan dan daya tariknya yang tersendiri. Sebenarnya, walau kita pakai hijab yang sempurna sekalipun, Syaitan laknatullah tetap bersama kita untuk menghiasi kita dengan pesona- pesonanya. Agar kita jatuh ke lembah zina dan durjana. Nauzubillah.

Sebab itulah Allah perintah kita sebagai wanita Islam agar banyak masa di rumah, tidak keluar terlalu kerap kecuali ada urusan penting. Sebab syaitan lanatullah tak pernah berhenti untuk pesona kan kita. Astaghfirullah.

Cumanya yang berhijab sempurna ini susah sikit kerja syaitan untuk pesongkan mata- mata jahat manusia terutama mata- mata lelaki- lelaki ajnabi di luar sana . Yang tidak taat dengan perintah hijab ini, maka mudalah kerja- kerjanya.

Allahu,
Sama- sama kita renungkan. Yang berhijab sempurna usahakan untuk tidak tabarruj ketika keluar rumah . Saya sendiri pun sedang pujuk nafsu agar tak terikut dengan 'trend' hijab yang melampau. Saya yang lemah ini adakalanya termakan pujukan syaitan untuk berhias lebih walau sudah berhijab serba hitam pun.

Syaitan memang tak pernah rehat untuk pesongkan wanita.

Semoga Allah ampunkan saya. Semoga Allah kurniakan tuafiq dan hidayahNya untuk kita tutup aurat sesempurna mungkin mengikut kehendakNya. Kerana di situlah keselamatan untuk kita di dunia apatah lagi di akhirat kelak.

Wallahualam.

Ke arah kesempurnaan Hijab.

NuurMuslimatusySyaheedah. 7 / 9 /2013.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

JOm Baca Lagi! (^__^)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Catatan Popular