Isnin, 15 Oktober 2012

DUNIA MENIPU ATAU KITA YANG TERTIPU?



"Saat ini aku bertanya,kenapa kita suka sangat pada ‘’dia’’?Padahal Allah tak bagi jaminan pun yang kita akan memilikinya selama-lamanya tapi Allah beri jaminan bahawa nun di sana ada tempat rehat nan indah,tapi  kita masih fikir dia dan dia.Di manakah ruang untuk kita fikir tentang agama Allah atau tentang hakikat kalimah Laa ilaa ha illallah Muhammadurrasulullah?Iaitu ketaatan pada Allah dan memiliki keperibadian Rasulullah saw."

"‎Allah hantar kita pada dia untuk beribadah pada Allah..tapi kita selalu salah guna,kadang-kadang kita asyik mengejar  dia  sehingga terlupa maksud sebenar kita di hantar pada dia.."

‘’Adakalanya kita  percaya pada dia tapi dia hanya menipu,indahnya sementara.Kadang-kadang  dia menjanjikan sesuatu yang indah lalu kita tunggu tapi sebenarnya dia menipu,tipu dan tipu lagi.Kenapa kita  masih percaya padanya?sedangkan kita selalu sahaja menjadi mangsa.

"Dia  menipu kerana wujudnya manusia-manusia  yang  tidak beriman pada Allah dan dia selalu menjanjikan yang indah-indah  tapi ternyata dia menipu.Kerana Allah sahaja yang Kuasa melaksanakan keindahan sebenarnya..."

Ohh Dunia,aku kah yang tertipu atau engkau yang menipu?
Pimpinlah aku ke jalanMu ya Allah agar aku tak terpedaya lagi dengan kehidupan dunia.
Teguhkan imaanku ya Allah,aku tak mahu tertipu dengan dia lagiiii..."(-__-)

(NuurMuslimatusySyahidah Disember 2010)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

JOm Baca Lagi! (^__^)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...


Catatan Popular