Selasa, 24 Mei 2011

PERTENGKARAN BIDADARI DENGAN WANITA DUNIA

Masa kecil2 dulu saya selalu tertanya2..hurmm kalau lelaki soleh akan dapat bidadari2 cantik..adakah wanita akan dapat bidadara...hurmmm...saya agak cemburu!!..agak lama masa untuk saya mengetahui  perkara ini.,sehinggalah saya dikahwinkan dengan seseorang yang amat membela saya sebagai ''wanita''...dan inilah jawapannya...betapa gembiranya saya,Tuhan sahaja yang tahu,ia cukup memberi saya ''keghairahan'' untuk menjadi wanita solihah di  dunia ini,semoga saya dapat terus buat usaha2 yang membawa keredhaan Allah pada saya...banyak pengorbanan yang perlu saya buat,,semoga Allah beri saya kekuatan untuk hadapi segala2nya...wallahu'alam........



BIDADARI : Aku lebih cantik daripada kamu...Kami hanya buat amalan baik sahaja.Kami dijadikan daripada 4 unsur yakni
                    (za'farn,kafur,musyuk,ambar)....sedangkan kamu wanita dunia daripada 4 unsur(tanah,air.api.angin)

WANITA DUNIA : Kami taat kepada Allah s.w.t walaupun dalam keadaan sihat,sakit,senang,susah...dengan mujahadah.
                             Sedangkan kamu tiada mujahadah.Kerana kamu nampak apa sahaja yang ghaib pada mata kami.Sedangkan kami 
                             berimaan dalam keadaan yang tidak tahu apa-apa disebaliknya. 

Natijahnya Allah s.w.t menukar rupa wanita dunia 70kali lebih cantik daripada bidadari-bidadari itu..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

JOm Baca Lagi! (^__^)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...


Catatan Popular